Dzięki czytaniu mojego bloga poznasz blizej nowości kosmetyczne firmy Oriflame, dowiesz się gdzie i kiedy odbywają się dla Ciebie najblizsze szkolenia. Zdobędziesz narzędzia pomocne w sprzedazy i rekrutacji.
Poznasz korzyści płynące z budowania zespołu. Mam nadzieję, ze dzięki moim wpisom odnajdziesz
wewnętrzną motywację do działania i inspirację do tego aby marzyć.

Jeśli chcesz być powiadamiana/y o nowych wpisach na blogu WPISZ SWÓJ ADRES E-MAIL PONIŻEJ. Za chwilę otrzymasz meil weryfikujący, sprawdź proszę pocztę.




wtorek, 27 kwietnia 2010

Relacja z pobytu na Zamku

Wracając myślami do dnia, w którym dowiedziałam się o szkoleniu wyjazdowym dla Menadżerów i Dyrektorów pamiętam dokładnie jakie emocje mi wówczas towarzyszyły. Zachwyt spowodowany niecodzienną, magiczną lokalizacją szkolenia na Zamku w Kamieniu Śląskim. Duma, iż mogę wziąć udział w tak wyjątkowym przedsięwzięciu dedykowanym Menadżerom i Dyrektorom z zespołów Najlepszych Liderów Klubu Oriflame w Polsce wg rankingu TOP100: Kamili Molińskiej (22 miejsce), Bernarda Jastrzębskiego (54 miejsce) i Romana Hadasika (5 miejsce!!!). Ciekawość nowych szkoleniowców oraz wiedzy jaką mi przekażą. Czułam, że to szkolenie będzie szczególne, inne od pozostałych.

Intuicja nie zawiodła mnie…
Wyjazd zaplanowałyśmy na sobotni poranek, bardzo ciepły i słoneczny. W dobrych humorach, pełne ekscytacji dojechałyśmy do malowniczej, małej miejscowości między Gogolinem a Strzelcami Opolskimi. Urzekł mnie tamtejszy krajobraz i niekończące się pasma zieleni, której tak brakuje dużym miastom. Gdy zobaczyłam cały kompleks Pałacowo – Parkowy, pięknie odrestaurowany Zamek, Sanatorium Sebastianeum Silesiacum wiedziałam, że będę się czuła wyjątkowo.
Po zakwaterowaniu się w Zamku przyszedł czas na powitanie uczestników szkolenia przez organizatorów. Sala szkoleniowa w niczym nie przypominała standardowej. Duża, przejrzysta, biała ze złoceniami na ścianach i suficie, z mnóstwem ogromnych luster i kryształowych żyrandoli. Na końcu sali nieśmiało acz szlachetnie prezentował się biały fortepian. W takiej scenerii zaczęliśmy edukację.

Pierwsze szkolenie „Determinanty Sukcesu” poprowadził Bernard Jastrzębski. Przedstawił nam je poprzez bardzo trafne przykłady z życia wzięte i obrazowe metafory. Wyniosłam z tego spotkania przede wszystkim stwierdzenie, iż mamy dwoje uszu i tylko jedne usta. Niby oczywista i prosta sprawa, a jednak często zapominana. O ile ważniejsze jest zadawanie umiejętnych pytań otwartych w poznawaniu potrzeb, marzeń i budowaniu relacji z konsultantem, aniżeli „profesjonalne” zagadanie osoby i zarzucenie jej fachowym językiem. O ile cenniejszy jest słuchający, aniżeli mający za wiele do powiedzenia Lider. Druga ważna rzecz dla mnie to pieczenie ciasta i zakalec czyli radzenie sobie z porażkami. Co powinien zrobić Lider w obliczu porażki swojego konsultanta? Na pewno uzmysłowić mu, iż porażka jest najlepszym sposobem na wyciąganie wniosków, na analizę i ulepszanie swojego działania. Nie da się ich całkowicie uniknąć i każdy kto działa w Oriflame je ponosi, niezależnie od doświadczenia i stażu. W przypadku niepowodzenia najważniejsza jest dokładna analiza sytuacji z konsultantem poprzez zadawanie pytań otwartych, w celu dojścia do momentu, który miał wpływ na porażkę. Po odkryciu słabego punktu bardzo dobrym podsumowaniem jest informacja zwrotna (z ang. Feedback): wskazanie atutów (maksymalnie czterech) w oparciu o własne emocje i rezerw czyli elementów do poprawy (maksymalnie dwóch) w oparciu o fakty. Na końcu dla wzmocnienia informacji zwrotnej można przedstawić korzyści płynące z poprawy rezerw. Ponadto w pamięci pozostał mi cytat Woody’ego Allena: „ Człowiek wielki to taki, który sprawia, że inni czują się wielcy w jego towarzystwie”. Dał mi do myślenia jak skromnym, pokornym a jednocześnie świadomym swej wartości trzeba być Liderem i człowiekiem aby wyzwolić z ludzi ich najgłębiej skrywane talenty i marzenia. Jak głęboko trzeba wierzyć w innych i siebie aby inspirować do rzeczy wielkich.

Kolejne szkolenie „Paradoks czasu” poprowadził wiecznie uśmiechnięty Roman Hadasik. Jednak w tym przypadku nie było mi za bardzo do śmiechu, ponieważ uświadomiłam sobie jak wiele czasu marnuję na rzeczy nieistotne, nieważne. Jak wiele czasu dosłownie przelatuje mi między palcami, jak wiele rzeczy odkładam na później bo mam przecież mnóstwo czasu. Chyba większość osób myśli sobie, że ma jeszcze wiele czasu na spełnianie swoich marzeń, pasji, na zadbanie o dobre relacje z rodziną i znajomymi… Niestety tak nie jest. Codziennie pracujemy, śpimy i mamy swoje obowiązki, dlatego też przeciętnie na przestrzeni całego życia pozostaje nam 200.000 godzin czasu wolnego. To niecałe 23 lata na poszerzanie swoich horyzontów, urzeczywistnianie marzeń i samorealizację. Dla jednych sporo, dla innych mało. Po głębszym zastanowieniu się z przykrością stwierdziłam, że to bardzo mało, gdyż w dobie Internetu sporo czasu, jeśli nie większą część poświęca się na bezcelowe serfowanie w sieci, telewizję i inne bezproduktywne zajęcia. A relacje międzyludzkie buduje się przede wszystkim za pośrednictwem portali społecznościowych, najmniejszym kosztem i bez większego angażowania emocji. Wyciągnęłam dla siebie przykry wniosek, iż czas jest najcenniejszą wartością, a zarazem najmniej docenianą. Warto więc określić swoje marzenia i cele, podjąć działanie i nie patrzeć się na życie jak krowa na przejeżdżający pociąg. Jeśli chodzi o pracę w Oriflame szczególnie ważne dla Lidera jest uzmysłowienie sobie ile kosztuje godzina jego pracy. Gdy pozna jej cenę, nie będzie mowy o marnowaniu czasu na robienie rzeczy pozornie ważnych i współpracę z osobami pozornie nastawionymi na sukces i współpracę.

Ostatnie w tym dniu szkolenie „Nowoczesne media a MLM” poprowadziła Kamila Molińska. Zaskakujące dla mnie było to z jaką łatwością można porównać świat realny do wirtualnego. Kiedyś nie do pomyślenia, dziś wpisany w standard życia fakt. Mamy adres zamieszkania i adres e-mail, własne biuro i stronę www i/lub blog, realnych znajomych i wirtualnych. Podobnie jak w życiu realnym, tak i w wirtualnym kreujemy swój wizerunek. Dlatego też tak ważne i istotne jest jak postrzegają nas inni ludzie w sieci. Będąc osobą na wyższym stanowisku, niekoniecznie w Oriflame, ale także w jakiejkolwiek innej branży warto zadbać o profesjonalny adres e-mail, najlepiej z nazwą firmy i/lub swoim nazwiskiem. Istotna jest własna strona internetowa i obecność na portalach społecznościowych (Nasza-Klasa, Facebook, GoldenLine itd.) Wszystko to po to aby być osobą istniejącą i rozpoznawalną. Nie bez kozery funkcjonuje powiedzenie: „Jeśli nie ma cię w Google, nie istniejesz”. Dlatego jeśli myślisz o współpracy z Oriflame poważnie daj o tym znać swoim znajomym i reszcie świata poprzez swój profesjonalny wizerunek w sieci.

Po tak interesujących szkoleniach przyszła pora na czas wolny. Jedni zwiedzali Zamek i jego okolice, inni uskuteczniali jazdę na rolkach, a jeszcze inni zajęli się przygotowaniami do Uroczystej Kolacji i Gali Rozdania Oskarów. Jak miło było zobaczyć wszystkich uczestników w strojach galowych, iście królewskich. Jak miło było wczuć się w rolę damy, Hrabiny i dać się ponieść wodzy fantazji. Jak ekscytująco można było oderwać się od rzeczywistości.
W trakcie Gali Oskara otrzymała Magdalena Chwał za pierwszoplanową rolę kobiecą. Tak się składa, że osobiście znam tę aktorkę i muszę przyznać, ze jest niesamowicie pracowita i ambitna. A przy tym otwarta i zawsze uśmiechnięta.

Po udanym wieczorze, tańcach do późnych godzin nocnych i kilku godzinach snu udaliśmy się na śniadanie i kolejne szkolenie prowadzone przez Kierownika Regionu śląsko-opolskiego Ryszarda Armanowskiego. Dowiedziałam się więcej o języku korzyści i jego mocy. Zaskakujące było dla mnie to, że okazywanie emocji i zaangażowanie się emocjonalne w daną sytuację kosztuje nasz organizm o wiele więcej energii. Być może to jest powodem obojętności wielu ludzi. Wykonaliśmy też świetne ćwiczenie. Każda grupa miała za zadanie przedstawić swojego kandydata na męża dla królowej Kamili. Każdy z kandydatów miał swoje wady i zalety. Naszym zadaniem było przedstawienie królowej kandydata za pomocą języka korzyści. Język korzyści ma istotne znaczenie przy zapraszaniu ludzi do współpracy z firmą Oriflame. Jeśli po zbadaniu potrzeb i oczekiwań kandydata dopasujemy do nich odpowiednie korzyści jakie da mu firma z pewnością odniesiemy sukces na spotkaniu rekrutacyjnym.

Podsumowując szkolenie wyjazdowe było wyjątkowe pod wieloma względami. Nadal jestem pod urokiem miejsca, Zamku, uczestników, szkoleniowców i tematów szkoleń.

Jeśli Ty także chcesz przeżyć te niesamowite emocje i wziąć udział w podobnym szkoleniu już w październiku,
spełnij następujące warunki:

• weź udział w piątej edycji MBC Lidership Academy, tu znajdziesz informacje o MBC: http://molinskabusinesscoaching.com/treningi/mbc-lidership-academy-iv-edycja-rekrutacja-rozpoczeta/
• ukończ cały trening
• z moją pomocą zdobądź tytuł Menadżera Klubu Oriflame

Życzę powodzenia i pamiętaj: „Czas robi swoje, a Ty ??”

7 komentarzy:

  1. Wreszcie jest! Super Olu- Gratuluje :)

    Pozdrawiam
    Gosia Butryn

    OdpowiedzUsuń
  2. Aleksandro super, że piszesz swojego bloga! Trzymam kciuki i życzę wielu obserwatorów:)
    Jeżeli mogłabyś to umieść tutaj Twoją galerię z Zamku :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za miłe słowa ;)
    Także życzę sobie wielu obserwatorów, ale przede wszystkim wielu aktywnych uczestników bloga.
    Galerię zdjęć z Zamku umieszczę na blogu wieczorem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo Olu! Jestem pod wrażeniem szaty graficznej , newsletter'a i pierwszego wpisu!

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie rowniez bardzo sie podoba
    az sie dziwie ze ja tak pieknych kolorow nie znalazlam :)
    wyjatkowo tu u Ciebie
    sciskam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super,bardzo mi sie tu podoba:) gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie, że Ci się podobało :)Bardzo dobry blog!

    OdpowiedzUsuń